‘Watchdog’ PropOrNot Exposed as US State Department Propaganda - Journalist | WHAT REALLY HAPPENED

‘Watchdog’ PropOrNot Exposed as US State Department Propaganda - Journalist

An investigative journalist has linked PropOrNot, the self-proclaimed Russian propaganda watchdogs cited as “experts” in the past by outlets like the Washington Post, to the Atlantic Council and, therefore, the US State Department.

PropOrNot created a database of more 200 websites that they claim to be Russian propaganda — a database that includes the outrageously popular conservative aggregator Drudge Report as well as lesser known left-wing sites like Truthdig and The Black Agenda Report. PropOrNot called for these outlets to be investigated, unlisted from Google and Facebook news feeds and prevented from pushing "propaganda."

But Radio Sputnik's Lee Stranahan observed that PropOrNot's apparent definition of a Russian propaganda outlet was "unique": it included credible outlets that criticized the Ukrainian government, as well as outlets that simply do not take a dim view of Syrian President Bashar al-Assad.

Comments

SHARE THIS ARTICLE WITH YOUR SOCIAL MEDIA